Lad os tage en snak, sammen.


På Nærum Privatskole evalueres undervisningen på forskellige måder for at sikre, at den enkelte elev udvikler sig bedst muligt både fagligt, socialt og personligt i overensstemmelse med lovkrav og skolens værdigrundlag.
Skolen følger de kompetencemål og færdigheds- og vidensmål, som er angivet i forenklede Fælles Mål 2015.
I samarbejde med forældre og den eksterne tilsynsførende evaluerer personalegruppen og bestyrelse skolens samlede tilbud. Denne evaluering afvikles som en aktiv del af det daglige samarbejde, og sikres gennem tæt kommunikation mellem ledelsen, lærere og forældre.
Hvis en personalegruppe eller en forældregruppe finder behov derfor, indkaldes der til møde, hvor vi sammen kan drøfte problemstillinger, tanker, løsninger og visioner for det fortsatte arbejde.
I dette samarbejde evalueres der også løbende på skolens værdigrundlag og holdninger.
November:
3. klasse: SL60
4. klasse: SL40
6. klasse: TL 1
7. klasse: TL 2
Februar:
5. klasse: LÆS 5
Maj:
1. klasse: OS 64, MiniSL 1, MAT 1
2. klasse: OS 120, MiniSL 2, ST 2, MAT
3. klasse: ST 3, MAT 3
4. klasse: ST 4, MAT 4
5. klasse: ST 5, MAT 5
6. klasse: ST 6, MAT 6
7. klasse: ST 7, MAT 7
Resultatet af de gennemførte og analyserede prøver gennemgås af de respektive faglærere og skoleleder med henblik på at vurdere de enkelte klassers samlede udbytte af undervisningen såvel som den enkelte elevs udbytte.
I tilfælde hvor den enkelte elevs præstation falder uden for normen, vil årsagen blive analyseret, og hvis det er relevant, vil en uddybende test blive iværksat. Ved forsat bekymring vil denne analyse danne grundlag for en vurdering mht. særlig tilrettelagt undervisning for eleven i form af yderligere differentieret undervisning og/eller støttetimer.
I tilfælde hvor klassens generelle niveau falder uden for normen, danner samtalen mellem faglærer og skoleleder grundlag for en nøjere analyse af årsagen med henblik på at kortlægge årsagen samt lægge en handleplan.
Den ovenfor beskrevne opfølgning gennemføres i maj/juni måned, således at den er afsluttet inden sommerferien så evt. beslutninger kan implementeres i skemalægning og lærernes arbejdsplaner m.m.
Ovenstående plan for evaluering på Nærum Privatskole evalueres på et af de sidste lærermøder inden somemrferien.
Børn har brug for at blive rodfæstede, få gode værdier og pejlemærker i livet og fagligt blive klædt på til videre uddannelse. Vi ved at læring ikke kun skal ske igennem klasseundervisning, men at det også indebærer spændende aktiviteter og alternativ undervisning.